Papa: Posljednji zaziv iz Očenaša daje mogućnost moliti kada smo napadnuti od zloga
Papa Franjo tijekom, Opće audijencije u Vatikanu na Trgu svetog Petra, u svojoj katehezi osvrnuo se na sedmu molbu u molitvi ‘Očenaš’ – ‘izbavi nas od zloga’.
Objasnio je kako je originalni grčki glagol vrlo snažan: dočarava prisutnost zla koje nas želi uhvatiti i proždrijeti te ovom molbom tražimo Boga da nas oslobodi od toga zla.
– Ovim dvostrukim zazivom: ‘ne uvedi nas’ i ‘izbavi nas’ proizlazi bitna karakteristika kršćanske molitve. Isus poučava svoje prijatelje da stave zaziv Oca ispred svega pa čak i napose u trenucima kada osjećamo opasnu prisutnost zloga – rekao je papa Franjo.
Nadalje Papa ističe kako to nije djetinjasta već sinovska molitva.
– Ovaj posljednji zaziv iz Očenaša upravo nam daje mogućnost moliti baš onda kada smo napadnuti od zloga. Kada ne bi bilo posljednjih stihova Očenaša kako bi molili grešnici, progonjeni, očajni, umirući? – upitao je Sveti Otac.
Postoji tajanstveno zlo, koje zasigurno nije Božje djelo, ono tiho, kao zmija koja tiho unosi otrov, prodire kroz nabore povijesti. No molitelj nije slijep i vidimo jasno pred svojim očima zlo koje je tako ogromno i u takvom proturječju sa samim Božjim otajstvom, objasnio je Sveti Otac to veliko otajstvo koje često molimo.
Papa Franjo ističe kako ne postoji nitko među nama tko bi mogao reći da je čist od svakoga zla ili da nije bio u napasti. Papa također naglašava kako je ovaj posljednji vapaj molitve Očenaša ‘umetnut’ kao vapaj protiv zla koje pod svojim obolom drži razna iskustva: ljudsku žalost, bol nevinih, ropstvo, iskorištavanje bližnjeg, plač nevine djece.
– To je čovjek, biće posvećeno životu, koje sanja o ljubavi i životu ali koje neprestano izlaže sebe i sebi slične zlu, do te mjere da možemo biti u iskušenju i očajavati nad sudbinom čovjeka. Na taj način ‘Očenaš’ sliči skladu koje se želi ostvariti u svakome od nas. Kršćanin zna koliko je moć zla zavodljiva. Istovremeno doživljava da nam Isus koji nikada nije podlegao zavođenjima, uvijek dolazi u pomoć – istaknuo je Papa.
Na kraju svoje kateheze Sveti je Otac istaknuo kako nam je Isusova molitva ostavila najdragocjeniju baštinu: prisutnost Sina Božjega koji nas je oslobodio od zla. Ističe kako je u najsnažnijim trenutcima svoje borbe izrekao riječi mira: ‘Oče, oprosti im jer ne znaju što čine’.
– Iz Isusovog oproštenja na križu izvire mir, dar Uskrsloga, koji je jači od svakoga zla: to je naša nada – riječi su kojima je papa Franjo zaključio svoju katehezu na trgu sv. Petra u Rimu.